Dotykanie towaru w sklepie lub wyobrażanie sobie, że jesteśmy jego posiadaczami, sprawia, że łatwiej decydujemy się na kupno - ostrzegają naukowcy na łamach pisma "Journal of Consumer Research" - W czterech badaniach odkryłyśmy, że zwykłe dotykanie przedmiotu nasila poczucie własności - piszą autorki badań, Joann Peck z University of Wisconsin-Madison i Suzanne B. Shu z University of California w Los Angeles. Jak dodają, skutek jest taki, że potencjalny nabywca gotów jest więcej zapłacić za przedmiot, który sobie upodobał. Osoby, które nie dotykały wybieranych towarów, były gotowe zapłacić mniej. Zwykle wrażenia z dotykania nabywanych przedmiotów są pozytywne lub neutralne. Wówczas dotyk działa wzmacniająco na decyzję o zakupie. W nielicznych wyjątkach, kiedy dotykanie wiązało się z negatywnymi odczuciami, nabywcy nie deklarowali chęci wyższej zapłaty - precyzują badaczki.
Kundelek-senior jest podopiecznym fundacji Zwierzęta i My w Poznaniu. Na jubileusz otrzymał tort z mięsa. Jest w dobrej jak na swój wiek kondycji, choć jego opiekunka pani Bogumiła przyznaje, że potrzebuje dużo snu w ciągu dnia.
Wielkie puzzle, złożone z tysięcy mniejszych zestawów zajęły 600 metrów kwadratowych na jednym z miejskich placów. W wielkiej układance brało udział prawie 15 tys. osób. Na rekord złożyło się milion 141 tys. kawałków.
Najstarszy pies z Poznania? W sobotę Miniuś skończył 25 lub 26 lat.
Władze chińskiego miasta Guangzhou poleciły pracownikom miejskim wysmarowanie masłem stalowego mostu, który cieszył się ogromnym powodzeniem wśród samobójców. Wszystko po to by powstrzymać falę samobójstw w mieście.